מצבות בצפון עשויות משיש גרניט בצבע חום עם כיתוב לבן של שגב מצבות

שיפוץ ותחזוקת מצבות

תחזוקת מצבות היא עניין שדורש השקעה רבה, ולמרבה הצער לא תמיד המשפחות יכולות לעלות אל הקבר בתדירות המתאימה, על מנת לדאוג לתחזוקה של מצבות יקיריהם. בנוסף לכך, גם מצבות, אשר מתוחזקות היטב, עלולות להיפגע מגורמים סביבתיים כגון מזג אוויר, או לחלופין ממעשי ונדליזם, הנפוצים לאחרונה בבתי העלמין.

מידע על שירות חידוש מצבות של שגב מצבות

כיצד שומרים על מצבות במצב טוב?

ניקוי וטיפוח מצבות כולל מספר שלבים – ראשית, זיהום האוויר וחוסר טיפול באבן המצבה יכולים לגרום להשחרה מהירה, בייחוד באבנים בהירות כגון שיש טורקי , אבן חברון ועוד, ולכן חשוב לנקות אחת לשבועיים את המצבה עם ספוג רווי מים וסבון. חשוב לציין, כי גם אבנים אחרות המשמשות לבניית מצבות (כגון גרניט, חלילה, סליק) נוטות לצבור אבק, ולכן גם בניקיונן לא כדאי להתרשל.

מצבה עם אותיות שהתחילו להישחק מצבה שהכיתוב שלה נמחקר

שנית, חשוב להקפיד לסלק מאזור הקבר לכלוך ועשבים שוטים, וכן להחליף את נרות הנשמה הישנים בחדשים. החלק השלישי בטיפוח מצבות הוא השקייה של הפרחים סביב המצבה, וחידוש הפרחים באגרטלים.

כמובן שלרבים מאיתנו אין את היכולת להשקיע זמן רב כל כך בתחזוקה של מצבות , ואסור להיקלע למצב שבו אתם חשים אשמה בשל כך. במקום זאת, על מנת להימנע מהזנחה של מצבות יקיריכם, ניתן לפנות לאחד משירותי תחזוקת המצבות הרבים שקיימים כיום. רוב השירותים של תחזוקת מצבות מסופקים על ידי חברות פרטיות המתמחות בנושא, אך לעיתים שירות זה ניתן אוטומטית על ידי הנהלת בית הקברות.

הצוות של שגב מצבות משתתף בצערכם ופה עבורכם לכל שאלה והתייעצות בהליכי קבורה ובחירת המצבה הראויה ליקירכם.

אנו מזמינים אתכם לפגישת ייעוץ חינם לבירורים עבור סוגי המצבות והכיתוב עליהן וליווי בבחירת המצבה.

למידע נוסף אל תהססו להתקשר אלינו 03-9691150