שיפוץ מצבות – כדי לשמור על המצבות לאורך זמן

שיפוץ מצבות נדרש במקרים בהם ניכרים לעיין סימנים ראשונים של בלאי והזנחה, כמו דהיית המצבה והכיתוב עליה, כמו כתמים שונים ועובש, כמו אבק ולכלוך וכדומה. כל אלה הם תמרורי אזהרה, שבעקבותיהם מומלץ לשקול הליך של שיפוץ מצבות.

מצבות מעוצבות של שגב מצבות עם שיש גרניט שחור בשילוב אבן חברון

במקרים של סדקים או שברים, שיפוץ סדקים יהיה בלתי נמנע. הסיבות למפגעים השונים, יכולות להיות רבות ומגוונות. החל מבניית המצבה באופן רשלני ולא מקצועי, כלה מפגי מזג האוויר, כמו גשם בחודשי החורף או לחות בחודשי הקיף וכלה ממקרים של ונדליזם. מצבות מוזנחות ומלוכלכות, מעבר לעובדה שאינן נעימות לעין, הן גם אינן מכבדות את זכרונו של הנפטר, ולכן דורשות התייחסות ראויה.

מצבות משולבות

שיפוץ מצבות – על ידי מי נעשה

שיפוץ מצבות או חידוש מצבות, יכול להיעשות באופן פרטי במידה ומדובר בלכלוך או בתיקונים קלים, אולם במקרים בהם לא ניתן היה לתחזק את המצבות באופן קבוע ולשמור עליהן עד לכדי בלאי מלא, נדרשת עזרתן של חברות מקצועיות בתחום שיפוץ מצבות, המציעות את שירותיהן גם במקרים קלים יותר, בעת הופעת הסימנים הראשונים של הלכלוך וההזנחה.

עיצוב מצבה בעלת משטח אחיד

ישנה חשיבות רבה לפנייה אל חברות בתחום שיפוץ מצבות מוקדם ככל האפשר, שכן המפגעים, ולו הקלים ביותר, יכולים לגדול ולהתרחב ותיקונם עלול לעלות, בסופו של דבר, סכומי כסף גבוהים במיוחד.

מצבת שיש טורקי בצבע אפור ושחור

כיצד מתבצע תהליך שיפוץ המצבות

שיפוץ מצבות, הנעשה על ידי חברות המתמחות בכך, כולל כמה שלבים. בשלב הראשון מבצעים ניקוי ראשוני ויסודי של המצבה ושל חלקת הקבר. במקרים בהם קיימים כתמים קשים במיוחד, יש צורך בליטוש האבן, לעיתים. השלב הבא של השיפוץ כולל איטום ושיקום הסדקים והשברים שהופיעו על המצבות, ואילו השלב הסופי כולל מריחת וקס מיוחד על פני האבן. עלות שיפוץ המצבות נקבעת בהתאם לעבודת השיפוץ, בהתאם לעיצובן של המצבות, בהתאם לחומרים, בהם נעשה השימוש וכן סוג הנזק שנגרם להן, המצריך את שיפוצן.

מצבה מעוצבת ומיוחדת עם גרניט של שגב מצבות

שיפוץ המצבות עלול לעלות מאות שקלים, ולעיתים גם אלפי שקלים, בהתאם למצבה של המצבה, ולכן דאגה לשיפוצן וחידושן של המצבות כשמצבן עדיין תקין, יכולה לחסוך בהוצאות כספיות גבוהות במיוחד בעתיד. בנוסף, פנייה אל חברות המתמחות בתחום, תבטיח כי עבודת השיפוץ תעשה באופן המקצועי ביותר.

שירותים נוספים של שגב מצבות

הצוות של שגב מצבות משתתף בצערכם ופה עבורכם לכל שאלה והתייעצות בהליכי קבורה ובחירת המצבה הראויה ליקירכם.

אנו מזמינים אתכם לפגישת ייעוץ חינם לבירורים עבור סוגי המצבות והכיתוב עליהן וליווי בבחירת המצבה.

למידע נוסף אל תהססו להתקשר אלינו 03-9691150